FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Dekan : Prof. Dr. Nalan CİNEMRE
Dekan Yardımcısı  : Doç. Dr. İlker CIRIK
Fakülte Sekreteri : İdris ALTİN
Telefon : 0212 246 00 11
Faks : 0212 261 11 21
Adres : Cumhuriyet Mah. Silahşör Cad. No:71 Bomonti-Şişli/İSTANBUL

 

Fen Edebiyat Fakültesi 1982 yılında kuruldu. 1983 yılında Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümü, 1984 yılında Matematik, Sosyoloji, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, 1989 yılında Tarih Bölümü, 1999 yılında Sanat Tarihinden ayrılan Arkeoloji Bölümü, 2009 yılında Felsefe Bölümü, 2016 yılında Fizik Bölümü lisans programına öğrenci almaya başlamışlardır.

Fakültemizde Arkeoloji, Batı Dilleri ve Edebiyatları, Çin Dili ve Edebiyatı, Eğitim Bilimleri, Felsefe, Fizik, İstatistik, Matematik, Sanat Tarihi, Sosyoloji, Tarih ile Türk Dili ve Edebiyatı olmak üzere on iki bölüm bulunmaktadır. Bölümlerimizin yürüttüğü mevcut lisans programı sayısı 9’dur. Kendi dalı dışındaki dallara ilgi gösteren lisans öğrencilerimize Çift Anadal ve Yan Dal programları da sunulmaktadır, lisans öğrencileri için fakültemizde açılan ortak derslerin listesi için tıklayınız.

Ayrıca, Eğitim Bilimleri Bölümümüz, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın izni kapsamında Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı açmaktadır.

Bölümlerimiz lisans programlarının yanısıra Fen ve Sosyal Bilimler Enstitüsü’ne bağlı olarak, Yüksek Lisans ve Doktora programları da yürütmektedir.

 

MİSYON

Fen-Edebiyat Fakültesi’nin ana misyonu çatısı altında toplanan on iki bölümünde, lisans ve lisansüstü seviyede fen bilimleri ve sosyal bilimler alanlarında iyi eğitim vermektir. Öğrencilerimizi analitik düşünme yeteneğine sahip, çok yönlü, değişik fikirlere açık, eleştirel düşünen, bireysel gelişimini sürdürebilir ve bilimsel yaklaşım vizyonuna sahip kişiler olarak yetiştirmek eğitim anlayışımızın temelidir. Bilginin üretilmesi ve yayılması fakültemizin misyonunun bütünleyici bileşenidir.

 

VİZYON

Fen-Edebiyat Fakültesinin vizyonu, öğrencilerini, insan odaklı yaşama ve anlaşma kavramlarını benimsemiş, araştırma, geliştirme, sorun çözme yetisi gelişmiş, yaratıcı, yenilikçi bireyler olarak yetiştirmek ve bilgi üretiminin ön saflarında yer almaktır.